Wednesday, March 7, 2012

Lepaskan egomu...

setiap manusia pasti tidak akan terlepas bermain dengan ego...
amat sukar untuk kita mengaku kesilapan diri...
amat sukar untuk mengaku yang diri ini banyak kekurangan...
amat sukar untuk mengaku dosa berbuku-buku...
TAPI sangat mudah melafazkan I LOVE YOU...
itulah kita bernama manusia...

kenapa begitu tinggi ego aku sampai aku tidak sedar bahawa ego aku itu akan menjatuhkan aku di hadapan Allah,membawa aku ke jalan menuju neraka Allah...
aku sedar bahawa apa yang aku lakukan tu salah...
sudah ramai sahabat handai yang menegur aku...menasihati aku...berbisik kepadaku...
tapi...kerasnya hati ini untuk menerimanya...
terasa hebat sgt diri ini sehingga tidak takut dihisab segala dosa...
terasa hebat diri ini sampai masa dibuang sia-sia...
terasa hebat bermain kata-kata...

astaqfirullah...astaqfirullah...astaqfirullah...
Allahu Rabbi...
lembutkanlah hatiku...
berilah aku kefahaman dalam agamaMu...
bimbinglah aku dalam menuju jalan kepadaMu...
jauhkanlah aku dari melakukan perbuatan yang sia-sia...
kurniakanlah kpd kami hidayahMu...
hanya kepadaMu aku memohon.....
aamiinn Ya Allah....

No comments:

Post a Comment