Thursday, March 8, 2012

Buta,Bisu,Ketawa Dan Menangis

Bila aku jalan orang kata aku buta
Bila aku diam orang kata aku bisu

Bila aku ketawa orang kata aku gila
Bila aku menangis orang kata aku dah buang tabiat agaknya

Tapi, aku memang buta..
Buta dari melihat harta dunia
Buta dalam mencari cintaNya
Buta demi mendapatkan keredhaanNya
Buta sebab menangis kerana dosaku Padanya

Aku memang bisu pun...
Bisu dari kata-kata yang sia-sia
Aku bisu dari kata-kata yang palsu
Aku bisu dari cinta yang mengikut hawa nafsu
Aku bisu dari mengumpat orang tidak menentu

Aku suka sangat ketawa...
Sebab ketawa pengubat hatiku yang luka
Dengan ketawa aku menjadi gagah perkasa
Dengan ketawa aku menutupi kesedihan dan buat orang bahagia
Dengan ketawa aku dapat membuang segala amarahku pada manusia

Tapi.. Bila aku menangis.
Aku sedar taraf aku dimana
Aku sedar aku hidup untuk siapa
Aku sedar aku akan mati juga akhirnya
Dan aku sedar tempat kembaliku dekat kubur juga
Aku sedar yang cinta dunia tak akan kemana-mana.

- Artikel iluvislam.com

No comments:

Post a Comment