There was an error in this gadget

Wednesday, March 28, 2012

cukup lah sampai di sini....

suatu hari, terdetik di sudut hatiku "sampai bila aku ingin begini?"
fuhhh apa je yang aku x buat,semuanya pernah aku buat...
bahagia sungguh hidupku ini...
tapi...dalam bahagia,aku kosong...
ade "empty space" kat hati aku ni...

konfius...pening toi pikir...
aku fikir dan fikir dan fikir...
aku tengok jam,aduh cepatnye mase berlalu..
tadi baru je pukul 9 pagi,tup tup dah pukul 3 petang...
ape je yang aku buat dalam 6 jam ni...
rase macam baru setengah jam terbaring atas katil ni...
macam x percaya je...
dan yang membuatkan aku x percaya,umo aku dah 27 wooo...
dan kalola aku mati jap ag, agak2nye ape la bekalan yang aku ade?
-da la quran x lancar,sangkut-sangkut ag,tu pun culas nak bace...adoiii
-solat pun tenggelam timbul,kadang-kadang macam terpakse je..huhh
-puasa x abis ganti lagi...banyak kot...
-baju sume kecik2,bukan x mampu, ikut trend la katekan..dah mati pakai kapan gak..

aku dah la anak sulong...
sian kat mak abah aku...
dorang dah tua,aku yg patut jaga depa...
tapi aku plak dok nyusahkan depa...
dah lah x kije,kawen pun tak lagi...
belajar takat spm ja..
betoi la org dok kata "muka huduh xpa,janji perangai baik,akhlak jernih"...
aku plak??

tapi sampai bila aku nak jadi laguni?
sempat ke aku bertaubat sebelum mati nanti?
ish...susahnye...
tokleh jadi macam..
dah la lelaki sekarang byk yg xboleh caye,sape nak bimbing aku nanti...

aku rase cukup sampai sini kot aku jadi macam ni..
kesian no kat diri aku...
xsanggup kene panggang dalam neraka...panas kot...
nak jugak aku balas jasa mak ayah aku...
tapi apa yang aku kene buat ye?
baik aku draf siap-siap...
semoga Allah membimbing aku kepadaNya...



No comments:

Post a Comment