There was an error in this gadget

Sunday, June 20, 2010

20 june 2010

Tika aku kesepian,
Kau datang membawa kegembiraan,
Tika aku kedukaan,
Kau hadir mengubat jiwa,
Tika aku kegelisahan,
Kau di sisi memberi ketabahan.


Sahabat,
Jika aku lupakan Yang Esa,
Ajaklah aku mengingatiNya,
Jika aku gembira tak terkata,
Sedarkanlah aku dengan amaran-amaranNya,
Jika aku bersedih tanpa bicara,
Pintalah aku agar berserah kepadaNya.


Sahabat,
Kaulah hadiah Allah untukku,
Apa yang aku harapkan,
Adalah ukhuwah yang berkekalan,
Sehingga ke akhir hayat kita.

Ukhuwah fillah abadan abada.


arinie sonok sgt...
g beli pisang goreng...
amek ma...
g tepi laut tgk bot2 nelayan...
beli roti canai...
yg paling best cuci kete ma sama2...
apalagi,,,basah la...

sebenarnya...
kite xperlu pergi ke tempat yg indah untuk mencipta secebis kenangan...
cukuplh sekadar thu memanfaatkan ape yg ada di sisi sebaik mungkin...
mungkin...
kayuh basikal bersama-sama...
berjogging bersama-sama...
memasak bersama-sama...
apa yg penting...JAGALAH HATI TEMAN...
BERIKAN HANYA YG TERBAIK,
JIKA ANDA INGINKAN YG TERBAIK UNTUK DIRI ANDA...

untuk mencipta kenangan manis tidaklah susah...
tetapi untuk mencipta kenangan pahit amat mudah...
semuanya terletak ditangan kite semua...

Saturday, June 19, 2010

bekwoh klate....

huhuhu....
sonok sgt bekwoh kat klate...
ni gambar mase ngantar spupu ana kat umoh beloh puan...
teringin plak nak bergambar kenangan atas pelamin...sepanjang cti asyik dok jln g kenduri...
alhamdulillah dpt kenal ramai ag sedara se-Islam...

Wednesday, June 16, 2010

AL-FATIHAH

tanggal 14 Jun 2010, tarikh yg akan dikenang oleh ahli keluarga beliau....

telah pergi menemui Pencipta yg Esa pada pukul 2.00petang di Hospital Selayang..

beribu-ribu sahabat, kenalan dan rakan datang menziarahi beliau..

jenazah beliau di sembahyangkan oleh lebih kurang 500orang...

di imamkan oleh Tuan Guru Haji Abdul Hadi...

dan...........

keadaan menjadi lebih sayu semasa majlis pengebumian tersebut....

apabila...

Tuan Guru Dato' Bentara Setia Haji Nik Abdul Aziz tidak dapat menahan sebakkk...

lalu...

TGNA menitiskan air mata...

air mata keluar bercucuran membasahi pipi beliau...

air mata keinsafan setelah melihat sahabat seperjuang yg berjuang menegakkan ajaran ISLAM pergi menemui Dia...

sahabat2, teman2, rakan2 pembaca sekalian....
air mata yg keluar bukan menangisi kesedihan...
bukan juga menangisi sahabat seperjuangan pergi terlebih dahulu...

TAPI...
air mata itu mengenang nasib beliau di akhirat kelak...
menyedari bahawa kematian itu pasti........
dan semakin menghampiri.....
usia kita semakin pendek untuk membuat amalan di dunia yg fana ini...


AL-FATIHAH BUAT ALLAHYARHAM USTAZ HASSAN SHUKRI YG PERGI DI JEMPUT ILAHI...SEMOGA ROH BELIAU DI TEMPATKAN BERSAMA ORG2 MU'MIN...

P/S:
Buat sahabat2, teman2 seperjuangan....
1)MATI ITU BENAR...KEMATIAN ITU PASTI....buatlah amal selagi mampu, selagi hayat di kandung badan...
2)berhusnu zannlah dengan sahabat, sama2 bersatu demi menegakkan Agama yg satu....
3)hayati sirah perjuangan Nabi dan sahabat2 terdahulu...sejauh mane pengorbanan mereka..

selamat pengantin baru...

emmmm.....cuti sem yg paling menyeronokkan...
mane xnye,banyak betol majlis kawen...sempat gak la g hok mane yg sempat...
pada tanggal 12 jun 2010, seorang insan yg amat ku kenali telah diijabkabulkan dgn pasangannya..
hubungan yg berteraskan undang2 Allah,insya-Allah mendatangkan keberkatan dalam hidup..ku ambiol keputusan untuk datng awal ke rumahnye...10 jun ag...sepanjang berada dirumahnye,banyak yg telah dipelajari....xspecially perancangan bajet kawen...sesungguhnya Islam itu mudah...nak kawen xperlu berabis berpuluh2 ribu,tetapi cukup sekadar memenuhi syarat2 yg telah Islam tetapkan..
zaman sekarang ni, orang berlumba2 nak wat majlis besar2an sampaikan ada yg berhutang dan pembaziran...xke ianya satu bebanan???
bagi diri ini cukuplah sekadar akad nikah dan walimah yg sederhana...ringkas dan mudah...
tujuan walimah adalah utk memberitahu sahabat handai,sedare mare dan jiran tetangga bahawa pasangan ini telah diijabkabulkan...islam x mewajibkan kite bercerita kpd satu dunia...
mungkin ramai yg masih x kawen2 lagi kerana permintaannya sgt tinggi...wang hantaran beribu2...bak kata mak "wat pe mahal2 kalo anak sampai jd andartu.cukuplah sekadar bayaran mahar dan majlis yg sederhana...mungkin ada yg terkeliru bayaran mas kawen yg sebenarnye dan yg sukarela ingin diberikan .... bayaran mas kawen@mahar bagi setiap negeri dalam malaysia tidaklah sampai mencecah rm1000...bagi negeri pahang bayaran mas kawen@mahar hanya lah rm22.50...bagi selangor pula nilai terbaru ialah rm300...sy rase jika ditambah dgn bajet walimah yg sederhana,semua org mampu mendirikan rumah tangga tanpa ada alasan "duit xcukup"...benda yg elok lebih baik disegerakan supaya perkara yg xdijangka berlaku...
sedih melihat pasangan2 yg terpaksa menunggu 3-4 thn utk mendirikan rumah tangga,sedangkan mereka dah benar2 bersedia dari segi rohani menjalani hidup berkeluarga dan terpaksa bersabar dengan desakan keluarga utk cepat berkahwin...salah siapa jika duit xcukup??? rancanglah bajet yg berpatutan..yg tidak membebankan...bg yg telah diijabkabulkan,semoga berbahagia dunia akhirat...drive lah keluarga ke arah kebahagiaan dunia akhirat...didiklah isteri dan anak2 mengenal Si PENCIPTA....tiada harta paling berharga daripada ana2 dan isteri yg soleh solehah...
*kepada kak long halima,kakak salman n kakak azam...selamat pengantin baru...


Friday, June 11, 2010

hohohohoho

salam kerinduan...
buat teman-teman yg tinggal dikejauhan,ku doakan kalian semua sihat sentiasa...
banyak benda nak cite,tapi sekarang ni sibuk ag....
hanya sempat nak ucapkan selamat menjalani kehidupan berkeluarga...

Tuesday, June 1, 2010

YA ALLAH

YA ALLAH
YA RAHMAN
YA RAHIM
HANYA PADAMU AKU MENGADU YA ALLAH
HANYA PADAMU AKU BERSERAH YA ALLAH
HANYA PADAMU AKU MEMINTA PERTOLONGAN YA ALLAH

YA ALLAH YA TUHANKU
YG MAHA PENOLONG
AKU HAMBAMU YG LEMAH YA ALLAH
AKU MERAYU KEPADAMU YA ALLAH
BANTULAH SAUDARA-MARAKU YA ALLAH
YG BERJUANG DEMI MENEGAKKAN AGAMAMU YA ALLAH
KASIHANILAH HAMBA2MU INI YA ALLAH

YA ALLAH YA TUHANKU
YG MAHA BERKUASA ATS SEGALANYA
AKU MEMOHON KEPADA MU YA ALLAH
AKU MERAYU KEPADAMU YA ALLAH
HANCURKANLAH YAHUDI ISRAEL LAKNATULLAH YA ALLAH
LUMPUHKAN SERANGAN2 MEREKA YA ALLAH
BERILAH KESEDARAN KEPADA MEREKA YA ALLAH

YA ALLAH YA TUHANKU
HANYA PADAMU AKU MEMOHON PERTOLONGAN YA ALLAH
HANYA PADA MU AKU BERSERAH YA ALLAH
KASIHANILAH HAMBA2MU YG SERBA DHAIF INI YA ALLAH
BANTULAH HAMBA2MU YG LEMAH INI YA ALLAH

YA ALLAH YA TUHANKU
YG MAHA MENDENGAR
YG MAHA MENGASIHANI
YG MAHA MEMBANTU
YG MAHA MENGUBAH SESUATU
KABULKANLAH PERMINTAAN HAMBA2MU INI YA ALAH
KABULKANLAH PERMINTAAN HAMBA2MU INI YA ALAH
KABULKANLAH PERMINTAAN HAMBA2MU INI YA ALLAH
AMEEN
AMEEENNN
AMEEEENNNNN YA RABBAL `ALAMEENNN..