There was an error in this gadget

Monday, July 5, 2010

hhmmmmm

pada suatu hari, di kelilingi embun pagi...
mama
aku
makcik
"naaa, kul 8 jap lagi, kte pegi umah sepupu abah ye, dia buat majlis cukur jambul cucu dia.."
"okk, oraitt.."
tu je jawapan dariku selaku driver tetap mama tiap kali cuti semester..
sesampainy kt umah tu...
bersalam2 ngan sanak saudara...
tgok baby yg sangat comelll..
tibe2..
ada sorang makcik tu bersuara
"ehhh
anak ke ni???
besarny.."
aku terima dgan pasrahny..huhu
"umur brape dah ni??"
"cube teka umur berape..."
makcik tu x terjawab
mgkin x dapat nk teka kottt
hhhmmmmm, xpe la
aku n mama g menjamu selera
pas makan, g jmpe smula baby tu
makcik tu pun ada lagi kat situ..
hmmm, makcik watpe lg kat situ, x nk balik lg ker..
lg skali makcik tu tnya..
"adik skolah tingkatan brape dah ni???
skolah kat mane??"
aku hanya mampu tersenyum...heee~~~~
"masuk U dah ni
umur 21 dah pun"
"haaaaaaa
ye ke??
laaaaa....dah 21 ke, ingatkan tingkatan 1.."
alamakkkk...malunyer akuu..
"kalau gitu, makcik tarik balik la cakap besarny td...kecikny dia...."
aku da x dapat tahan malu, dah2 la makcik..
"muka cam budak skolah lagi.."
tibe2 bertalu2 soalan
"adik pakai pencuci muka ape???
pakai bedak ape??
ape petua nk nmpak muda ni???"
YA ALLAH...makcik...aku malu da x terkata..
hanya senyuman yg menginginkan cepat2 pulang ke rumah dapat ku lontarkan...
aku berbisik kat mama..mama cepat la, nk balik, nak balik..
waaaa...




p/s:
1)alhamdulillah...Allah dah jadikan kite sebaik2 ciptaan

2)maaf la yer, bukan x nak bg petua..tp xde petua..ana pun baru knal pencuci muka tu bendalah ape masa umur 18thun..

3)bru la tahu knape smua org suke sgt cubit2 pipi aku, rupeny ingat aku ni tingkatan lg ye...haish


4)n yg sangat penting, ana adalah seorang yg sangat pemaluu..

1 comment:

  1. Erkkk..

    Apakah??

    Cubit-cubit pipi dan pemalu.. Ye ke.Hehe

    Dah besar rupanya adik kita ni.All da best :-)

    p/s : Dalam menulis, biasakan menulis penuh. Tulisan pendek-pendek sesuai di SMS sahaja. Semoga tulisan dan nukilan kian bermanfaat..

    ReplyDelete