Sunday, June 20, 2010

20 june 2010

Tika aku kesepian,
Kau datang membawa kegembiraan,
Tika aku kedukaan,
Kau hadir mengubat jiwa,
Tika aku kegelisahan,
Kau di sisi memberi ketabahan.


Sahabat,
Jika aku lupakan Yang Esa,
Ajaklah aku mengingatiNya,
Jika aku gembira tak terkata,
Sedarkanlah aku dengan amaran-amaranNya,
Jika aku bersedih tanpa bicara,
Pintalah aku agar berserah kepadaNya.


Sahabat,
Kaulah hadiah Allah untukku,
Apa yang aku harapkan,
Adalah ukhuwah yang berkekalan,
Sehingga ke akhir hayat kita.

Ukhuwah fillah abadan abada.


arinie sonok sgt...
g beli pisang goreng...
amek ma...
g tepi laut tgk bot2 nelayan...
beli roti canai...
yg paling best cuci kete ma sama2...
apalagi,,,basah la...

sebenarnya...
kite xperlu pergi ke tempat yg indah untuk mencipta secebis kenangan...
cukuplh sekadar thu memanfaatkan ape yg ada di sisi sebaik mungkin...
mungkin...
kayuh basikal bersama-sama...
berjogging bersama-sama...
memasak bersama-sama...
apa yg penting...JAGALAH HATI TEMAN...
BERIKAN HANYA YG TERBAIK,
JIKA ANDA INGINKAN YG TERBAIK UNTUK DIRI ANDA...

untuk mencipta kenangan manis tidaklah susah...
tetapi untuk mencipta kenangan pahit amat mudah...
semuanya terletak ditangan kite semua...

1 comment:

  1. salam saudari
    benar untuk mencipta kenangan manis tak susah tapi nak musnahkannya semudah sekelip mata je..
    namun bila hati bertemu kerna Ilahi
    bertemu tak jemu berpisah tak gelisah

    ReplyDelete