There was an error in this gadget

Thursday, July 22, 2010

SYUKRAN YA RABB

Alhamdulillah..
Alhamdulillah..
Alhamdulillah..
setinggi2 kesyukuran n terima kasih buat Pencipta sekalian alam yg berkuasa ke atas segala2ny..
terima kasih kerana masih memberi peluang utk aku terus menghirup udaraMu..
ajal maut, susah senang, sakit dan sebagainya memang sudah termaktub..
tak dapat ku luahkan setinggi2 terima kasih pada MU YA ALLAH..

buat sahabat2 n pembaca2 sekalian..sekadar perkongsian n peringatan bersama...
semalam, semasa on the way nak g jemput ukht ummu mesyal menaiki motor..
mase kat traffic light..lampu isyarat dah bertukar ijau..aku bsedia utk membelok ke kanan..tapi,ade sebuah krete bewane putih nk U-turn..tanpa menyalakan lampu signal utk ke kanan, pemandu tu trus U-turn..awalnya,aku fikir dia pun nak membelok ke kanan..sekaliii...adoiii...ape lagi..aku terlanggar rim krete dia..ALHAMDULILLAH..Allah masih menyayangi ku..alhmdulillah aku sempat membrek..tiada ape2 yg belaku, jz aku sedikit berdebar..huhu..jika Allah dah menetapkan ajalku pada saat tu, tiada lagi nikmat yg dapat ku rasai..jika aku terlambat@tercepat sesaat pun, semestinya dah terjatuh mencium bumiMu..Engkau yg Maha berkuasa di atas segala2ny..x terucap setinggi2 kesyukuraan buatMu YA RABB..

kini..
aku semakin sedar..
aku semakin yakin..
ajal kita kan datang bila2 mase sahaje..
setiap ape yg di pinjam boleh di ambil bila2 mase sahaje..
aku sedar Ya Rabb..

Allah Ya Ghaffar..
beribu2 keampunan dan berjuta2 kemaafan ku pinta dariMu..
aku insan yg lemah, hny hambaMu yg berasal dari setitis air mani yg hina..

Allah Ya Rahman Ya Rahim..
tunjukkanlah aku jalan yg benar..
tetapkanlah aku berada n berjuang menegakkan agamaMu..

Allah Ya Bariq..
aturkanlah ape2 yg terbaik utk hidupku..
hanya padaMu aku memohon..
hanya padaMu aku meminta..
hanya padaMu aku merayu..

YA Allah Tuhan sekalian alam..
matikanlah pemilik hati2 ini sbg para syuhada' dalam perjuangan agamaMU..
matikanlah pemilik hati2 ini sbg para syuhada' dalam perjuangan agamaMU..
matikanlah pemilik hati2 ini sbg para syuhada' dalam perjuangan agamaMU..
ameenn..
ameeennn..
ameeeennnn Ya Rabbal 'Alameenn...

1 comment: