There was an error in this gadget

Friday, April 23, 2010

ikan oh ikan....

salam sayang buat semua....

banyak x ikan kat atas???
jangan tak tahu, kami pegi memancing petang tadi...seronok...hehehe
da lame tak gi memancing,akhirnya diberi sedikit masa untuk memancing...alhamdulillah...
exam da start, baru satu paper da lepas...ada beberapa paper ag yg menanti...
pas exam terus g memancing...lega rasanya...
tension2 sume da campak lam tasik kat ladang nun...huhuhu
errmmm....tadi g memancing ngan rumate n k.zack
start kul 3.30 ptg n sambung kul 5 pas asar...
yang peliknye, ikan2 kat uitm ni sgt pandai, dorg tak makan cacing2 yang kurus kering yg kitaorang bagi...tunggu punya tunggu punya tunggu x tenggelam2 gak pelampung ...da puas2 tunggu, k.zack pun g la menangguk rezeki yg ada lam tasik kat sebelah tu dgn sauk emasnya...tup2 dapat sekor duo anak udang..apa lagi wat umpan la...hihihi...
tak lame kemudian,,,"tarik!!!tarik!!!cepat tarik!!!dapat da tu...k.zack jerit...tergamam gak kiteorang tengok joran bergegar...apa lagi,rumate pun segera mengangkat...
baru je nak tolong,tiba-tiba.....jeng...jeng...jeng...UFO laaaa...nyaris terlanggar kepala...telek punya telek,laaaaaa ikan ke yg terbang tadi...hihihi...
tinggi betol ikan tu terbang,last-last tersangkut kat atas pokok...dapat ag satu kerja,kene turunkan ikan tu dari pokok...baru sekor...
pastu kiteorg g raudah,solat jap...pastu g mula...
pasni tukar plan nok gi cari port len lak...da sampai,xdak ikan la plak...ape lg u-turn balik moto, gi tempat tadi...kali ni kat tasik sebelah plak...
"ok,kite berpecah...kamu sane..kamu plak situ...akak kat sini" kakak memberi arahan..."baik bos! arahan diterima"...tengah syok2 berzikir,gurp!!gurp!!...
ek eh...tenggelam timbul tenggelam timbul la pelambung...ujar ku...langkah ku susun dengan rapi,perlahan-lahan joran ku angkat,zuppp!!! rembatan kencang ke awan...mengena...alhamdulillah,setelah melalui pertarungan yang hebat,ikan kotak(name x sure,tp makcik cafe kate gtu la) berjaya ditumpaskan...rezeki kami, hari ini dpt menangkap 2 eko ikan untuk juadah makan malam...pas balik,g cafe mintak tolong makcik yg baik hati gorengkan...nyam...nyam...sgt sedap(hou liaw)...

apa lagi,kawan-kawan kat luar tu jom la pakat gi memancing ramai2...mungkin leh wat bbq lak kalo dapat ag banyak ikan pasni...huhuhu...bubbye...wassalam

No comments:

Post a Comment