There was an error in this gadget

Friday, January 29, 2010

@lh@mdulill@h

salam ukhuwah,,,
alhamdulillah setelah sekian lame tidak meng"edit" blog,akhirnya Allah memberi keizinan untuk sy melakukannya....
bermulanya sem baru untuk tanggal 2010, maka bertambahlah amanah dan tanggungjawab yang perlu dilaksanakan...usia jua bertambah dan kematian jua kian hampir...amanah dan tanggungjawab menjadikan diri ini semakin matang menjalani kehidupan...sahabat disisi sedikit sebanyak memberi kekuatan untuk terus menghadapi ujian yang silih berganti tanda kasih dan sayang Ilahi.
apa yang ingin ku kongsikan kali ini adalah berkaitan pilihanraya kampus yang telah berlangsung baru-baru ini. format pilihanraya kali ini telah bertukar daripada wakil kos kepada wakil fakulti...antara fakulti yang bertanding ialah BM,OM,AS,ACC,EC, n CS. seramai 12 org JPP yang terpilih sbg MPP dan 2 org wakil untuk setiap fakulti. sambutan yang hangat dari semua pelajar telah menjadikan pilihanraya kali ini begitu meriah sekali. pada malam manifesto, calon-calon telah berusaha bersungguh-sungguh untuk memberikan ucapan yang terbaik... dengan kehadiran Dato Pengarah kampus dan semua serta sokongan padu dari penyokong calon menghangatkan lagi malam tersebut. kira-kira 33 org calon dapat melontarkan ucapan pada malam itu. keberanian mereka di atas pentas mengatasi ratusan dan ribuan pelajar yang menuntut di sini...beraninya mereka kerana tampilkan diri untuk mewakili fakulti demi kebajikan semua.
hari yang dinanti-nanti telah tiba....tanggal 28 januari 2010 maka tercatatlah sejarah pilihanraya MPP bagi sesi 2010/2011..kira-kira 4600 orang pelajar telah turun menunaikan tanggungjawab mereka. memilih calon yang berkenan di hati... bermulanya jam 9 pagi dan berakhir jam 5 petang...pada jam 7 malam, keputusan undian telah diumumkan...semoga yang terlantik sebagai MPP dapat melaksanakan tanggungjawab yang diamanahkan oleh semua pelajar dengan jayanya...
Wahai sahabat2ku sekalian,
amanah itu amat berat,
amanah itu ujian yang hebat,
amanah itu penentu di akhirat,
andai engkau memilih untuk ke syurga,
maka terselamat lah dirimu dari neraka,
tetapi andainya yang sebaliknya yang kau pinta,
maka azabNYA pedih tidak terhingga..

No comments:

Post a Comment