Sunday, September 27, 2009

ERTI SYUKUR

Lafazkan kalimah syukur

Lafazkan kalimah itu

Alhamdulillah…

Segalanya yang ku kecapi

Adalah milikMu Ilahi

Tuhan Maha Pemurah

Takkan terbalas walaupun sebesar zarah

Kenikmatan yang bertandang

Terkadang tak dihiraukan

Lepas dari pandangan

Dan bila hilang barulah dikesalkan

Adakalanya aku hanyut

Adakalanya aku terlupa

Adakalanya aku terleka

Ampunilah..kerana aku manusia

Lemah dan tak berdaya disisiMu

Seringkali terlupa nikmatMu datang tiada jemu

Bila terhimpit…mulalah mencari dan menyebut namaMu

Barulah merasai makna sebenar erti syukur

Syukur atas rahmatMu

Adakala ku hanyut

Adakala ku leka

Dan adakala ku alpa

Kerana ku manusia

Lamah dan tak berdaya

Seringkali terlupa

Nikmat yang Kau kurnia

Ku bersyukur Ya Tuhan

Segala pemberian walau luas lautan bukanlah perbandingan

Ku tingkat keimanan

Ku gilap ketaqwaan sebagai perlambangan

Terima kasih ku Tuhan

Onak duri kehidupan jatuh bangun sendirian

Ada hikmah yang tersimpan

Yang menguji iman

Bersyukurlah selalu

Sentiasalah redha dan menerima

Tiap ujian tiba bukan diminta

Sebaliknya Allah Maha Mengetahui

Kan ku bertasbih selalu

Bertahmid berzikir padaMu

Sebagai tanda kunilai rahmatMu Tuhan

Aku bersyukur Ya Allah

Segala pemberianMu padaku

Seluas lautan pun

Bukanlah jadi ukurannya

Memang tiada bandingan.

No comments:

Post a Comment