Friday, August 27, 2010

hanya kiriman doa buatmu...


Alkisahnya..
mok(nenek), sy rindu mok...
sekadar kata2 yg dapat di lafazkan..
mengenang kembali saat tika mok masih ade..

semasa menunaikan solat terawih..
tbe2 ingatan ku kepada mok datang menjelma..
x dapat di pendam lagi perasaan..
akhirnya aku x mampu menipu diri lg..

x semena2 air jernih membasahi pipi..
menitik tanpa di duga..
makin tinggi kelajuannya ble msa sujud akhir..

kenangan bersame mok datang menjelma..
aku yg mirip muke mok slalu di sebut2 oleh saudara mara..
masih aku ingat, slpas solat zohor, aku trime panggilan dari mama,
mengatakan mok telah di jemput pergi..
x sempat aku mengucupmu buat kali terakhir..
x sempat tolong memandikanmu..
x sempat utk menolong mengapankanmu..
aku trime ketentuan Illahi..

harini merupakan 17 Ramadhan..
maknany hari raye makin dekat..
dan bermakna..
semakin hampir hari aku akan beraye tanpamu..

masih aku ingat kenangan dulu2..
selepas menunaikan solat sunat hari raye..
kami adik beradik 6org, mama n abah trus akan menziarahi mok..
mase tu sangat seronokkk..
makin lame kat umah mok, makin ramai sedare mare kami datang..

akan datang..
hanya batu nisan yg dapat aku bertemu..
menatap gambar muke yg iras same..

skadar secebis ingatan..
moge mok bahagia di sana..
di tempatkan bersama org2 yg solehah..

No comments:

Post a Comment