Saturday, September 21, 2013

sahabat...
bila kau disisiku,hatiku tenang sekali kerana engkau sering menghiburku di kala dukaku...
bila kau disisiku,aku merasakan bahawa engkaulah sahabatku dunia dan akhirat..
engkau mengingatkan aku kepada Pencipta...
dan engkau mengingatkan aku tatkala aku berbuat dosa...

sahabat...
aku sangat merinduimu..
aku sangat mencintaimu...
biarpun kini jarak memisahkan kita...
biarpun kini masa tak mengizinkan kita bertemu...
ketahuilah bahawa sayangku padamu tetap seperti dahulu...

wahai Allah yang menghadirkan cinta..
wahai Allah yang memberi rindu...
ampunkanlah dosa-dosa kami kepadaMu..
bimbinglah kami ke jalan redhoMu...
berkatilah ukhuwah kami keranaMu...
sembuhkanlah hati ini dari sakitnya rindu..
sembuhkanlah hati ini dari prasangka dunia...
dan sembuhkanlah hati ini dari derita...

temukanlah kami atas kasih sayangMu..
temukanlah kami sebelum Engkau memanggil kami menghadapMu..
temukanlah kami dalam dakapan cintaMu...
sungguh,terlalu berat rasanya ujian yang Engkau berikan ini...
ighfirlana Ya Allah...ighfirlana Ya Allah...ighfirlana Ya Allah...

~maaf andai saya bukan sahabat awak yang terbaik,tapi saya doakan agar awak sentiasa dikelilingi sahabat-yang terbaik di dunia dan akhirat~

No comments:

Post a Comment