Saturday, January 8, 2011

ku curi sedikit masa...

dalam sedar x sedar...rupa2nya dah seminggu aku memulakan hidup di bumi machang ini...
sangat mentarbiyahkan...
keadaan berbukit di sini membuatkan badanku semakin sihat dan kuat...
kesabaran yang sgt besar menuntut dariku...

aku rindukan negeri kelahiranku...
aku rindukan teman2ku...
yang banyak mentarbiyahku supaya menjadi insan yg lebih baik...
mana mungkin dapat aku lupakan,wajah2 manis yang sentiasa bermain di fikiranku...
anak2 kecil yang dulunya menarik perhatianku...
aku rindukan kalian semua...

kuliah sudah bermula...
ramai pulak dak kos aku nak tukar program...
tension menerpa diriku...
namun aku yakin,di sinilah tempatku...
aku redha dan sahut cabaran itu...

perancangan hidup yang rapi ku buat...
antara dunia dan akhirat semata-mata mencari mardhatillah -ya...
semoga aku istiqomah di jalan ini...
inilah pilihanku....

TARBIYAH ALLAH YANG KU CARI...

1 comment: